Noua Yamaha XT1200Z Super Tenere in toata splendoarea ei, versiunea "First Edition" cu toate accesoriile posibile si inutile (unele).
Fisa tehnica
Cam asta e fiara. Mie imi place, desi apreciez mai mult Super Tenere-ul meu din 1992. Dincolo de avansul tehnicii si al design-ului, totul e o chestiune de gust, mai ales in cazul motocicletelor.
Ce e nou si interesant la noul Super Tenere 1200
- motorul de 1200cc, derivat din cel de 750, cu un decalaj al pistoanelor la 270 de grade (ca la TDM Mk II si III) pentru a da senzatia de V. Injectie, desigur, dar cu 2 setari, pentru Sport si Touring - o chestie desteapta
- cutie cu 6 trepte si transmisie cu cardan: o abordare clasica al ultimilor ani in materie de enduro-adventure, dar tratata mult mai inteligent de Yamaha. Pinionul de atac este decalat fata de linia dintre axul basculei - axa rotii spate, ceea ce reduce (poate chiar elimina) acel efect neplacut la frina de motor/accelerare. Bascula e foarte lunga si are 2 brate, ceea ce o face extrem de solida
Radiatorul este montat lateral, ca sa permita o scurtare a motocicletei. Pe baza experientei mele, cazaturile nu-l afecteaza. Oricum, este bine protejat, deci solutia tehnica este OK.
Bateria este pozitionata "in oglinda" pe partea dreapta, alaturi de trusa de scule si alte electronice. Accesul pare facil.
Furca inversata (moderna dar nu foarte bine protejata la uzura) si frine adevarate.
Apropo de frine, au ABS si sint conectate fata/spate, dar pe offroad se poate actiona numai spatele (daca e apasat primul) si se poate conduce ca atare.
Jentile sint tubeless, dar din pacate cea din fata e pe 19", un compromis pentru un comportament mai bun pe strada.
Bord modern, complet dar fara beculete si indicatoare inutile. Priza de 12V de serie.
Un cadru demn de un enduro asa mare, solid, din otel rezistent la torsiuni si alte solicitari. Impresionant...
Un scut motor din aluminiu gros, bine conceput, perfect pentru a apara un filtru de ulei putin expus.
Arborele motor si cei 2 arbori de echilibrare, "vinovati" pentru un mers extraordinar de lin in cazul ST-ului de 750.
Pinionul de atac si coroana transmisiei finale, cu decalajul ala destept.
Exista comentarii legate de greutatea mare a motocicletei (261kg). Ei bine, sint citeva lucruri de spus aici: in primul rind e greutatea la plin (apa, benzina si ulei). In al doilea rind, sint incluse toate accesoriile. Valizele si suportii fac minim 20-25kg, plus restul de bare de protectie, proiectoare si alte maruntisuri. Daca scadem toate astea, se ajunge la vreo 230kg, care nu este cu mult peste greutatea la plin a unui Super Tenere 750.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu