Daca in ultimii 5 ani motociclismul din Romania a evoluat cu o viteza incredibila, nu acelasi lucru se poate spune despre perioada dinainte. Nu pot vorbi despre ce era inainte de 1990, pentru ca nu eram inca motociclist, dar dupa...a fost o nebunie. Ij-uri si Jawa (de 350cmc) pe toate drumurile...si cam atit. Totul se limita la ele.
Asa ca pasul logic spre "altceva" a fost sa-mi construiesc singur motorul ideal (la vremea respectiva). Un chopper, desigur, pentru ca era singurul care te deosebea de restul. Iar donatorul de la care am pornit a fost un Nipru 650, calul de povara al rusilor, furat cu tot uzina de la nemti acum sute de ani (in termeni de tehnologie).
Si-am inceput...sa tai. Cadrul, furca, aripile...tot ce era in plus, in afara de motor si minimul de tevi care-l tineau. A urmat o munca de adaptare destul de grea, pentru ca nu se gasea nimic din ce avem acum. Furca si roata fata de la raposatul IJ, farul de tractor U650, rezervor de IJ taiat in doua si latit ca sa incapa pe cadru (care si el a avut parte de multe modificari), ghidon facut de la zero, aripa spate si seaua la fel, esapament idem, roata spate facuta dintr-o roata de masina...noroc de tabla de 3mm care mi-a permis sa sudez in voie. In final a iesit o aratare care mie mi-a placut, suna si mergea bine. Inca mi-e dor citeodata de ea....
2 comentarii:
îmi aduc aminte si acum de cât de speriat eram când auzeam motorul ăla, credeam că a venit sfârșitul lumii. Faine pozele, se potriveste cadrul cu subiectul. Apropo, ce s-a întâmplat cu monstru'?
Monstrul...l-am vindut unui prieten care l-a facut mai "bling", apoi l-a vindut si el...iar acum cred ca sta printr-un garaj asteptind vremuri mai bune (sau stapini mai buni).
05 octombrie 2009 12:04
Trimiteți un comentariu