Arhivă blog

luni, 11 februarie 2008

Piese de schimb si consumabile la Yamaha XTZ750 Super Tenere

Iata o lista a pieselor de schimb si consumabilelor (eventual piese echivalente de la alte marci), precum si a surselor din care pot fi procurate:
Pneuri:
90/90 - 21, indice de viteza H – fata
140/80 – 17, indice de viteza H – spate
Michelin Anakee merg foarte bine pe asfalt uscat/ud si pietris, mai putin bine pe noroi. Sint recomandate de foarte multi pentru ture lungi si conditii diverse (adventure-enduro-touring). Rezista cam 15.000km. Le fel de bune pentru touring sint si Pirelli Scorpion S/T.
Cele mai performante s-au dovedit Metzeler Karoo T (Traveller), cu un comportament extraordinar pe sosea (atit uscat cit si ud) si pe teren. Rezista in jur de 10.000km.
Lichid de frina:
DOT4 pentru ambele frine, desi pe fata se poate folosi si DOT3. A se schimba la fiecare 2 ani.
Ulei motor:
De la 5W40 la 10W50, API SG, SH, SJ sau SL, de preferinta sintetic, special formulat pentru motociclete (JASO MA sau echivalent). Aditivii nu sint recomandati. Uleiul se va schimba cel putin o data pe an sau la fiecare 5 – 6.000 km.
Filtru de ulei:
Se va schimba la fiecare schimb de ulei sau la 2 schimburi de ulei. Este acelasi tip de filtru la toate modelele de XT250, XT500, XT600, TT600, XTZ600, XTZ660, XTZ750, TDM850, TRX850 etc. Cod Kedo 91629 (set complet de filtru si etansare), cod Louis 10050752. Se pot comanda si de la magazinele de piese auto import
Antigel:
Cantitatea totala de lichid de racire este de 1,7 litri. Se va prepara un amestec de 50/50 antigel concentrat/apa distilata. Se va folosi un antigel de calitate, fara silicati, recomandat pentru blocurile motor din aluminiu.

Filtru de aer (atentie, sint 2 bucati):
Cod Louis 10051860, cod Kedo 92036. Se va schimba, in functie de conditiile de trafic, la aproximativ 20.000 km. Se poate sufla cu aer comprimat, in sensul invers al fluxului de aer ce intra in motor.
Kit lant
Atentie, se schimba lantul+pinion tractiune+pinion roata !
112 zale, 16 dinti pinion tractiune, 46 dinti pinion roata, O-ring sau X-ring. Cod Louis (kit DID) 10041179. E preferabil un lant inchis, chiar daca pentru montarea lui se va demonta bascula.

Rulmenti:
Roata fata: 2 rulmenti tip 6302
Roata spate: partea dreapta 1 rulment tip 6303, partea stinga 2 rulmenti tip 6203, pinion roata 1 rulment tip 63/22 (dimensiuni 56x22x16). Rulmentii de roata se gasesc la SKF, de calitate excelenta. Este recomandat tipul constructiv 2RS (capsulati cu cauciuc – 2 rubber seals), care vor rezista mult mai mult.
Jug: rulmenti conici, cod Louis 10051202, cod Kedo 90015, dimensiuni 30x55x17, respectiv 25x47x15.
Rulmenti bascula:
cod Kedo 21217
Membrane carburator:
Cod Kedo 41454 – cele mai ieftine
Bujii:
NGK sau Nippon Denso, tip DPR8-EA9. Recomandate cu caldura bujiile Iridium (NGK DPR8-EIX9)
Pompa de benzina:
Adaptabila de la Kedo (cod 40357) – cea mai ieftina.
Releu de incarcare:
Deoarece releul de incarcare original al modelelor ’89 – ’91 era subdimensionat si montat intr-o zana fara racire (capacul lateral stinga), in 1992 a fost inlocuit cu un model dotat cu aripioare de racire, pozitionat sub sea. Poate fi adaptat un releu de la Kedo (cod 41507). Cea mai buna racire se obtine prin montarea sub bord.

Niciun comentariu: